110 private, 6 virksomheder og 1 organisation sammen om en helt særlig julegave

I går, den 22. december 2018, drog jeg til Sjælland for at overrække en helt særlig julegave til min veninde, Camilla Rosenlund. En julegave til ikke mindre end 42.000 kr. Ikke ligefrem noget der ligger under træet hvert år. Den er ærligt talt også lidt for stor til at komme ind i stuen.

Hvad fik hun så?

En E-Force kabine scooter fra Glud El Scooter.

 

Hvorfor så dyr en gave?

Camilla har muskelsvind og kan derfor ikke gå mere end et par meter. Hun kan heller ikke selv holde varmen, og bliver let syg.

Når Camilla skal rundt udenfor, har hun kørt rundt på sin mini crosser, men så snart det bliver koldt eller regnvejr, er hun fanget i sin lejlighed.

For snart 3 år siden søgte hun kommunen om en kabine scooter, så hun kan komme ud, uden at blive syg. Men kommunen sagde nej, så jeg hjalp Camilla med at klage. Desværre valgte kommunen at trække sagen og lyve om hvor langt den var i systemet. Og da den efter 2 år endelig kom til Ankestyrelsen endte vi med at tabe sagen.

Men siden hvornår har jeg accepteret et nej?

 

Altid klar med en plan B

Jeg kunne ikke lide tanken om at hun skulle være afskåret fra omverdenen på den måde, så jeg tænkte: Når systemet svigter, må vi stå sammen. Jeg oprettede derfor en indsamling.

Det er ikke første gang, jeg står i spidsen for en indsamling, så jeg vidste, hvad jeg gik ind til. Men det var alligevel hårdt, og der var mange mails at skrive. Og nye opslag på Facebook, som skulle fange folks opmærksomhed.

I løbet af omkring 2 måneder var pengene hjemme med hjælp fra 110 private, 6 virksomheder og 1 organisation. Og nu har Camilla fået friheden og livskvaliteten tilbage.

 

Aldrig giv op

Jeg ved godt, man ikke bare kan lave en indsamling hver gang man mangler noget. Men jeg tror på, at der altid er flere muligheder. Og hvis man virkelig vil noget, må man kæmpe for det. Ofte handler det også om at tænke ud af boksen. Det ender måske ikke helt som man havde troet, men hvem siger også at det er en skidt ting?

På billedet er: Verner fra Glud El Scooter, Hans Henrik fra Lions Club Stevns, Camilla Rosenlund og jeg, Stephanie Fjeldsø Fischer.

 

Tak til

– Alle private der donerede.
– Lions Club Stevns.
– RiddenbyAZ.
– SD Design.
– Handicapformidlingen.
– MENY Holstebro.
– Klinik Lev Liv.
– Glud El Scooter – for hjælpsomhed og god service.

Skriv en kommentar